نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

تحلیلی و نقد افرادی که در فضای مجازی فعالیت میکنند
نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

تحلیلی و نقد افرادی که در فضای مجازی فعالیت میکنند

مقدمه ای که مطاله ش خیلی لازمه.!!

خیلی مهم

مقدمه ای برای کسانی که مایلند مطالب این وب رو مطالعه کنند که لطفا حتما این مقدمه رو قبل از همه بخونید

 

 بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع این وب در مورد جن و مسائل مرتبط با جنه هستش که تلاش شده از تکرار مطالبی که براحتی در سایتهای مشابه میشه مطالعه کرد دوری بشه.یعنی اغلب مطالب جدیده و بخشی از مطالب کلا برای اولین باره مطرح میشه.

اما چند تا نکته رو لازمه یاد اوری کنیم.

⭕این جور اطلاعات از جن که در این حد ریز شده باشه به هیچ وجه مطلب علمی و قابل استناد نیست.یعنی با تعریفی که از علم میشه  خب این جور مسائل رو نمیشه شاخه ای از علوم دونست.✔چون علم  به معنای واقعی و تعبیر قرانی در حقیقت نور هستش .آگاهی و اشراف به حقایق که فقط هم خود خدا باید در دل بندازه.یعنی اکتسابی نیست.(۱)که منظور از این علم همون معرفته .اینکه خدا رو چطور میشناسیم خودمون رو در کجای هستی میبینیم و کلا هر چیزی که برای کمال لازم انسان بدونه علم واقعیه.لذا بحث جن که اصلا ربطی چندانی به موضوع نداره.اگه انسان خودش بخواد برای نزدیک شدن به اون علم تلاش کنه باید در موضوعات عقیدتی مطالعه کنه.مثل توحید .یا بحث ولایت و معرفت نفس.جن رو چه بشناسیم چه نشناسیم کمکی برای رسیدن به معرفت الهی نمیکنه و چه بسا مشکل ساز هم باشه که بهش اشاره خواهیم کرد.

✔و اگه علم رو از نگاه اکادمی بخواییم تعریف کنیم باید بتونیم ادعایی که میشه رو ثابت بکنیم.حالا یا در آزمایشگاه یا با ادله قابل اثبات دیگه مثلا ستاره شناسها برای اثبات ادعاشون روش خوشون رو دارن اگرچه در آزمایشگاه نمیشه برد ولی با مشاهدات و سایر محاسبات قابل اثبات هستند که باز هم موضوع جن اساسا قابل بررسی در ازمایشگاه که نیست و هیچ محاسبات و قوانینی هم وجود نداره که بشه از اون طریق ادعاهای مربوطه رو اثبات کرد.تنها روش بررسی این علم مشاهدات شخصی افراد هستش که این هم چون فقط برای مشاهده کننده قابل روئیته و نمیتونه مثلا از چیزی که دیده فیلم بگیره به دیگران هم نشون بده لذا هیچ مجمع علمی اونو رسمیت نمیده .

✔اگه هم علم رو از نگاه علمای دین بخواییم تعریف کنیم یعنی به منابع دینی مراجعه کنیم و از اون طریق بخواییم بگیم این هم علم محسوب میشه باز هم به مشکل میخوریم چون اسناد و منابع دینی فقط به کلیات اشاره کردن و تا اینحد ریز نشدن که بخواییم از منابع دینی سند بیاریم و جا داره نکته ای عرض کنم.که مهمه ⭕.اینکه عده ای میان از قران و دین بعنوان پوششی برای ادعاهاشون استفاده میکنند اینها یا معاند هستن یعنی عمدا میخوان با ربط دادن بحث دعا نویسی و جن گیری و طلسمات و غیره به قران به نوعی به دین ضربه بزنن و یا واقعا نمیدونن دارن چی میگن و یا اینکه میدونن ادعاهاشون ربطی به دین نداره ولی برای موجه کردن خودشون از نقاب قران و دین استفاده میکنن.

نکته مهم

تاکید میکنم هیچ کدوم از مطالبی که راجع جن و دعا نویسی و طلسمات .گشایش بخت .رفع چشم زخم .همزاد جن عاشق و .....به دین ارتباطی نداره.اگرچه ممکنه از قران هم استفاده بکنن ولی این چیزها دینی محسوب نمیشه.

به قول حوزوی ها  شارع هر چی بیان کرده باشه جزوی از دینه و الا خیر.شا رع هم همون خداست که توسط پیامبر اکرم ص و سیزده معصوم دیگه جملاتی رو در قالب قران یا روایت بیان کردن.

و چون در هیچ جای قران و هیچ روایتی این مباحث به این شکل بیان نشده پس این چیزها جزو دین نیست.

اگه هم کسی اصرار داره که من از قران دارم ادعا میکنم باید بهش شک کرد و دید چه منظوری داره.

اسلام دینی نیست که مردم رو بفرسته دنبال نخد سیاه.سرگرم کردن مردم با همزادو جن عاشق وطلسمات و دعا ها در واقع دنبال نخود سیاه فرستادنه مردمه.

در هر صورت جمع بندیمون این میشه که تمام مباحثی که در این حوزه مطرح میشه  ارزش علمی به اون صورت که توضیح دادیم نداره.ارتباطی با دین نداره .قابل اثبات یا حتی رد هم نیست.

ضمن اینکه  زیادی سرگرم این چیزها شدن خودش از دامهای شیطانه.چون اساس مطلب حتی اگه درست هم باشه ارزشی نداره.نه به درد دنیای ادم میخوره نه اخرت.تازه اگه درست باشه .در حالی که خودتون با کمی تحقیق متوجه میشید هر کی برای خودش راجع این مسائل چیزی نوشته !! دو نفر پیدا نمیکنید مثل هم نظر داده باشن.مگه اینکه کسی فقط کپی پست کرده باشه.ولی اگه ادعایی داشته باشه که  بله مثلا من خبره ی این کار هستم! مطمئنن حرفاش با بقیه فرق داره .ع

خب معنای این حرف چیه؟! معلومه که هیچ کدوم قابل اعتماد نیستن.این چجور علمیه که دو تا از عالمهاش مثل هم نظر نمیدن و هر کی یه نظر جدا داره.

ماجرا هم روشنه  که چرا داستان اینجوریه.چون هر کی هر چی میتونه ادعا کنه و کسی هم نمیتونه بهش اعتراض کنه.چون طرف در جواب میگه خب تو ثابت کن من دارم غلط میگم !! هیچی رو نمیشه ثابت کرد.و همین باعث شده بازار بی حساب کتابی ایجاد بشه.

بازاره چون تقریبا همگی دنبال پول و جلب مشتری هستن.هر کس شگرد بهتری داشته باشه هم برنده ی بازاره.

حالا این وسط بنده حرفم چیه؟!


هدف بنده در واقع یه مورد نیست.دلایل زیادی برای ساختن این وب دارم تا جایی که دیدم باید اقدام کنم.

از طرفی میبینم مطالب بی اساس و اشتباه فراوان در این حوزه در حال انتشاره و متاسفانه استقبال خوبی هم داره میشه.لذا دیدم حداقل میتونم تا جایی که میتونم تلاش کنم مطالبی رو منتشر کنم که درسته.ضمن اینکه همین مطالب که تا اینجا مطالعه کردید رو با دلیل به مردم اطلاع رسانی کنم.

از طرفی بنا به دلایلی بنده تونستم طی سالهای اخیر اطلاعات خوبی در این زمینه پیدا کنم که اون بخشی که از طریق شهود برا خودم یا دیگران حاصل شده رو بنویسم.

چون میدونید خیلی تفاوت داره که این حرفها رو مثلا از روی چند تا کتاب یا سایت جمع اوری بکنم و بنویسم با اینکه خودم یا افرادی با حالت شهودی این اطلاعات رو کسب کرده باشیم.یعنی این مطالب جوری هستن که برای خود بنده یک باور حساب میشه و دیگه اطلاعات عمومی نیست.مثلا خودم با تجربه ی خودم دیدم یا افرادی که دیدن برام نقل کردن.البته خب سندیتش برای خودم حجه و دلیل نمیشه بگم شما هم میتونید باور کنید.حتی اگه این اطلاعات در حالت مکاشفات عرفانی هم برام روشن شده باشه(که البته اینجور هم نبوده)باز هم فقط برای خودم حجه هستش.شما نمیتونید بحساب دیدن من بگید خب پس مطلب مستنده !!

ولی گمونم قبول دارید که هر چی باشه بهتر از اون ادعاهاییه که صرفا نقل قول شده و نویسنده درکی از نوشته هاش نداره.

نکته ی مهمتر اینکه به نتایجی رسیدم که برای اولین باره که منتشر میشه.یعنی اگه بعد از این جایی همین مطالب رو دیدید احتمال نزدیک به یقین از همینجا برداشت کردن و نوشتن.چون اصلا جایی بهش پرداخته نشده.

نه اینکه کشف جدیدی باشه منظورم اینه کسی از این منظر نگاه نکرده که با مطالعه وب بیشتر متوجه منظورم میشید.

خصوصا اینکه این نوع نگاه و این نتایج خیلی مفیدتر و کاربردی تره.و میتونه به درک بهتری از دین پیدا کردن کمک کنه.

بعضی از احکام شرعی که صرفا تعبدی پذیرفتیم و دلیلی براش گفته نشده  رو رمز گشایی کردیم .یعنی ممکنه علت احکام مورد نظر همون بوده باشه که در موضوع مربوط اشاره شده که خب به نوبه ی خود جالبه و تازگی داره.

در پایان تاکید میکنم  هر چی در این وب مطالعه میکنید نتیجه ی تحقیق و تجربه و مصاحبه با افرادیه که تجربه کردن و این نبوده که از سایتها یا کتابها مطلب جمع کرده باشم.

همینطور صریحا عرض میکنم هیچ کدوم از مطالب وب ارتباطی با دین نداره .اگر چه قران و روایت شاخص ما بوده و درستی و نادرستی تجربه ها رو با شاخص دین ارزیابی کردیم و اولویت همون دین بوده.اتفاقا اصل رو دین در نظر گرفتیم هرجا منبعی مثل قران یا روایتی بوده مشاهدات رو با اون تطبیق دادیم بعد نتیجه گیری کردیم

هیچ موردی رو عامداته یا بدون توجه به اصول دینی  بر خلاف قران یا روایت  بیان نکردیم و اگه موردی مشاهده کردید که مغایرتی با قران یا روایات شیعی داره حتما در بخش نظرات همون پست تذکر بدید که برسی  کنیم  و در صورت مغایر بودن اصلاح کنیم.

خیلی جاها هم از روایات و ایات قران بعنوان سند ادعا استفاده کردیم ولی کل مقوله یه بحث مستقله .این نیست که ادعا کنم از نگاه دین یا قران چنین و چنانه .که همچین ادعایی مستلزم تحقیقات خیلی دقیقه و چه بسا نیاز به اجتهاد داشته باشه.لذا  فقط به نقل به مضمون بسنده شده و عین روایت یا ایه نقل نشده.که یک دلیلش  هم اینه که  معمولا وقتی از ایات و روایات در متن استفاده میشه این ذهنیت ایجاد میشه که نویسنده یک متن دینی داره مینویسه.یعنی به نظر میرسه با توجه به قران و روایات این مطالب رو نوشته.که در مورد این مطالب صدق نمیکنه.و ما هم برای پرهیز از چنین برداشتی  فقط مضمون ایات و روایات رو بیان کردیم

لذا تجربیات شخصی خودم یا دیگران مثل سایر مردم احتمال داره درست باشه و احتمال داره خطا باشه.

اگر چه برای خودم حتما درست بوده که نوشتم ولی شما میتونید بعنوان تحقیق یا تفریح یا اطلاعات عمومی به مطالب نگاه کنید.

اگه هم کسی نظر خاصی داشت یا مخصوصا اگه تجربه ای داشت و مایل بود با ما به اشتراک بذاره در بخش نظرات میتونه با ما  ارتباط بگیره.

موفق و موئید باشید 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد