نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

تحلیلی و نقد افرادی که در فضای مجازی فعالیت میکنند
نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

تحلیلی و نقد افرادی که در فضای مجازی فعالیت میکنند

عرفان شیطانی و شهود در عالم اتری

در مورد موج منفی خدا گریزی و فعالان این جریان فکری چقدر میدانید


از عجائب روزگاره که هر کی شگرد بهتری داشته باشه بهتر میتونه کلاسهای عرفانی بپا کنه 

عرفانی که استادش ابلیسه!!!

تا جایی که ما دیده بودیم و اطلاع داشتیم وقتی صحبت از عرفان و مسائل معرفتی میشد حتما پای یک عارف مشهور و معتبر هم در میان بود که یا از شخصیت اون عارف صحبت میشد و مرکز بحث بود مثلا نظریات ابن عربی یا علامه طباطبایی یا اقای قاضی و حافظ و سایر عرفا.

و یا  مستقیما از معصوم و قران نقل میشد.هر چه که بود کسی از طرف خودش ادعای عرفانی نداشت و نظریات شخصی اصلا جایی برای مطرح شدن نداشت.البته الانم همینه اما طی این چند سال اخیر خصوصا همین یکی دوسال گذشته گویا عده ای توهم عرفان گرفتن و نه تنها از طرف خودشون ادعا میکنن و نظر میدن که حتی علمای بزرگ رو هم زیر سوال میبرن.بعضی پا رو فراتر گذاشته پیامبران و کتب اسمانی رو به سخره گرفتن و همچنان مدعی عرفان هستن.این واقعا جای خنده داره که چنین افرادی پیدا شدن اما مضحکتر از این ها پیروانشون هستن.کمو بیش هستن کسانی که متاثر شده و پیرو این افراد میشن.

اگرچه ماجرا مقطعیه و خیلی زود همه چی جمع میشه اما جای تامل و تاسفه فراوانی داره که چرا در جامعه ای مثل ایران که مردمانش سالهاست با فرهنگ دین اسلام اشنا هستن چنین اتفاقاتی باید بیاقته.

اگه این قصه در نقاط دور افتاده ای بود که اسلام هنوز اون جا خوب معرفی نشده بود باز تعجبی نداشت ولی بین مسلمانان خصوصا شیعه ای که فقط امیر الموئمنین اقا حضرت علی علیه السلام به تنهایی کافیه تا انسان دیگه نیاز معنویش رو فقط از همین منبع دریافت کنه  ، چرا باید مرید این مدعیان بشن.

عرفان از شناخت انسان و خدا و هستی و روابط این سه حرف میزنه.

عارف کسیه که بتونه خداوند رو همونطور که هست بشناسه و خودش رو با تمام تواناییهاش و مقامش بشناسه و تکلیف خودش رو با خودش با خدای خودش و سایر مخلوقات هستی درست بفهمه و بهش عمل کنه.

گفتنش راحته ولی کمتر پیدا میشن افرادی که بتونن این معرفت رو پیدا کنند.

ما سه تا اصل در هر دینی داریم که بهش میگن اصول دین .توحید ،نبوت ،و معاد.

کسی که نبی ای از طرف خدا رو نتونه بپذیره  و انکار کنه چطوری میتونه توحید رو درک کنه.

چطوری میخواد حقیقت معاد رو درک کنه.

این افراد برای اینکه این اشکال رو رفع کنن و بگن ما با روش خودمون بهتر درک میکنیم میان همه چی رو از اساس منکر میشن .میگن (خدا کجا بود.کدوم پیامبر .معاد چیه .همه ی اینا رو مردم خودشون ساختن)

این رو میگن و  رد میشن و میگن بنا بر این خدا و پیامبر و معاد حقیقت نداره!! و شروع میکنن نظرات خودشون رو که بر اساس بی خداییه هستش رو مطرح میکنن.

خب اگه از این افراد بپرسیم.. 

پس چی حقیقت داره ؟! در جواب مطالبی رو میگن که برای هیچ کدوم دلیلی ارائه نمیکنن.دقت کنید اگه دلیل ارائه میکردن و میگفتن به این دلیل ما معتقدیم خدایی که مسلمانها میپرستن وجود نداره بلکه مفهوم خدا چیز دیگه ایه که مثلا همون انرژی ای که جهان رو یکبار کوک کرده و دیگه کاری نداره چون همه چی با قانون بینظمی نظم پیدا کرده! یعنی شگفتیهای جهان محصول یک سیر تکاملیه سادست.یعنی یک ملیون سال دیگه شگفتیها بیشتر هم میشه چون همه چی داره خودبخود پیش میره.نه اینکه خدا همین جهان فعلی رو میخواسته و طراحیش کرده..در واقع خدا اصلا شاهد این اتاقات نیست چون توان دیدن نداره .اساسا خدا موجودیتش چیزی نیست که بتونه ببینه بشنوه نظارت کنه .دعای مردم رو مستجاب کنه  .رحمن یا رحیم باشه (و برا همین  هست که در مکتب عرفان حلقه میگن به نام بی نام او.چون هیچ وصفی برای خدا قائل نیستن.)....

صرفا یک نیروی قدرتمنده که اوایل خلقت کارش تموم شده

میگیم باشه، اصلا ما میخواییم به شما ایمان پیدا کنیم و معتقد باشیم ادعاهای شما درسته و اسلام اشتباه میکنه.

ولی اخه شما اول دلیل بیارید که به چه دلیل خدا رو اینشکلی تعریف میکنید!

این که نمیشه صرفا بخاطر ادعاهای کسی که خودش رو عارف معرفی میکنی و موقع ادعا کردن جوری ادعاهاش رو مطرح میکنه که انگار مطلب خیلی سنگینه و بیانش هم دشواره چون مردم متوجه نمیشن و با این جور ژستها بیاد بگه خدا اونی نیست که شما میگید .

همین؟!؟ یعنی صرفا چون شما اصرار دارید مطلب خیلی سنگینه و بیانش سخته و مردم هم متوجه نمیشن، ما این حرفها رو باور کنیم .؟!

این اقایون تعریفی هم برای هستی ندارن و فقط میگن اونی که شما باور دارید حقیقت نیست .

و جالب اینکه اصرار دارن اگه هم در طول تاریخ چند نفر پیدا  شده باشن  که حقیقت رو اونطور که من میگم فهمیده باشن بازم امکان بیانش وجود نداشته چون مردم درک نمیکردن.برای همین اومدن با داستان بهشت و جهنم یعنی تنبیه و تشویق ،مردم رو مجبور کردن که به سمت زندگی سالم داشتن برن.و حداقل لوازم زندگی سالم داشتن رو به این شکل برای جامعه پیاده کنند.

حالا همینجا میگیم باشه قبول فقط شما بفرمایید دلیل این ادعاتون چیه.؟!

جواب ندارن و میگن این مطالب نیاز به درک بالا داره و در مراحل شهود بهش رسیدم.یعنی تمام این ادعاها که راجع زندگی و خدا و انسان دارن محصول همون شهودشونه.والا منطقی یا منبع دیگه ای براش ندارن.

میگیم خب شهود شما نهایتش اینه برای خودت حجه میشه چرا باید منم قبول کنم؟!

این که منطقی نیست من بگم همه ی پیامبران الهی منظورشون چیز دیگه ای بوده ولی بخاطر شعور پایین جامعه اومدن با شکلی که برای مردم قابل فهم باشه بیان کردن و در حقیقت خدا اصلا وجود نداره.یه نیرویی هست یا بوده که جهان رو درست کرده حالا نهایتا میتونیم اسمش رو بذاریم خدا.اما خدای دانا .که اعمال ما رو میبینه و همه چی تحت کنترل اون خداست و این حرفها ی قران همه باطله! دلیل حرفم هم کشف و شهودیه که فلانی میگه!!

ایا بهم نمیخندن.نمیگن اینهمه دلیل و منطق رو گذاشتی کنار و چون یه بابایی در شهود خودش چیزی فهمیده تو هم میگی اون درسته!؟.

شاید کسی بگه در عالم شهود اشتباه نمیشه.هر چی در عالم شهود درک بشه حتما حقیقته چون اونجا مفاهیم بدون فیلتر ماده دیده میشه.پس ممکنه شهود این ادم درستتر از همه ی اون دلایل باشه.

در جواب میگیم اتفاقا این عالم شهود بقدری با فریب امیخته شده که هیچ وقت نمیشه بهش اعتماد کرد.

چون این شهودی که این مدعیان ازش حرف میزنن ارتباطی به عالم ملکوت که در اسلام ازش حرف زده میشه نداره.شهود این افراد وارد شدن در عالم اتریه.در واقع همون اتفاقاتی که منو شما هم بارها در خواب تجربه کردیم هم سیرو سلوک در همین عالمه که این افراد در بیداری و با کنترل خودشون میتونن واردش بشن.این عالم در واقع عالمیه که نزدیک به عالمه خودمونه و فقط لطافتش بیشتره ولی عالم ملکوت که در اون حقایق رو میشه پیدا کرد که اینجا نیست.

اتفاقا در این عالم شیطان بیشترین جولان رو میده.یعنی بهترین عالَمی که جنیان در اون میتونن مانور بدن همونجاست.

برای همین هم بعضی از خوابهای ما شیطانیه.قدرت شیطان و کلا جنیان بقدری در این عالم زیاده که برای انسانی که واردش شده هیچ وقت امکان این وجود نداره که بتونه تصاویر و صداها و احساساتی که از طرف شیطان براشون قابل درکه رو با جنس حقیقتی اون تشخیص بدن و متوجه بشن کدوم حقیقته کدوم فریب.تنها راه اون تطبیق دادن اون شهود با عقله .

البته ملائک هم در این عالم هستند. همونها هم خوابهای صادق ما رو میسازن.و خیلی از حقایق هم ممکنه در این عالم کشف بشه.

اصلا عالم مورد نظر عالمیه که حقایق هستی رو تا حد زیادی میشه اونجا فهمید بشرط اینکه شیطان در اونجا حضور نداشته باشه .والا براحتی میتونه باعث فریب انسان بشه.

این عالم باعث انحراف خیلی ها شده.و دلیلشم همینه.که باز شدن چشم برزخی و کمی تسلط به قوانین اون عالم باعث میشه مردم چیزهایی ببینند و بفهمند که دیگران نمیتونن.از طرف دیگه نشانه هایی هم از درستی این مشاهدات میبینن که دیگه باورشون میشه . (مثلا در اون عالم بدی ها هم شکل دارن مثلا دروغ یه شکلی داره.کلمات و مفاهیم صدا ها و هر چیزی که وجود داره در اون عالم شکلی داره.این افراد میبینن که هر چه ما در دنیا به عنوان بدی میشناسیم  واقعا میشه زشتی ماهیتش رو دید و خوبیها هم شکل زیبایی دارن.گاهی اوقات باعث میشه همین مشاهدات، ما رو واقعا هم نسبت به اطرافمون اگاه کنه و کسی هم که میدونه ارامش و قدرت بیشتری به بقیه داره.)البته این ببحث بیشتر در عوالم بالاتر قابل درکه و در دنیای اتری خیلی خفیف و محدود میشه به حقایق پس برد

خصوصا اینکه توانایی وارد شدن در دنیای اتری خودش بسادگی ایجاد نمیشه و مستلزمه تمرینها و گاها ریاضتهای مشکله. لذا وقتی فردی بعد از کلی سختی کشیدن میتوته وارد دنیایی بشه که خیلی بیشتر از قبل آگاهیش به جهان بیشتر میشه طبیعتا انتظارش هم اینه که حقایق رو ببینه نه اینکه اینجا هم اشتباه بکنه.

همه ی این ها و دهها مورد دیگه در کنارش، باعث میشن فرد باورش بشه که هر چی در این عالم میبینه حقیقت محضه .

که چه بسا تا اینجا هم با کمک ابلیس تونسته بالا بیاد و مشاهداتی داشته باشه که دیگران ندارن.که بعد از این شیطان کار خودش رو بکنه و نتیجه ی بذری که کاشته رو برداشت کنه .

چون توانایی شیطان بالاست و میتونه همون چیزها رو بشکل تقلبی هم ایجاد بکنه کم کم شروع میکنه و طبق برنامه ی خودش برای  اون قربانی داستان میگه.

از خدا میگه از بهشت و جهنم .از دین و از هر چیزی که نهایتش فاصله بین انسان و خدا بشه رو برای اون بیچاره بتصویر میکشه. و وارد ادراکاتش میکنه و....

خروجی میشه یکی از صدها و یا شاید هزران لیدر عرفانی که مدعی بودن صاحب درک و شهود هستن.

اینهمه فرقه و مکتب عجیب و غریب در عالم وجود داره که همگی حداقل  یک رهبر دارن یا داشتن  .

و اون رهبر حتما حرفی برای گفتن داشته و چه بسا چیزی شبیه کرامت و معجزه هم داشته و الا مردم که دورش جمع نمیشدن.

همون قدرتی که از شیطان گرفته رو خودش و پیروانش نیروی الهی میدونن و همون دیکته های شیطانی رو کشف در عالم معنا !!

اما دیگران هم باید بدونن که ماجرا از چه قراره و زدن چند تا حرف خوب و حتی داشتن نیروهای ماورابی دلیل درستی اون فرد نمیشه..مادامی که دلیلی برای ادعا ارائه نکردن نباید قبولشون کرد حتی اگه کرامت و معجزه هم داشته باشن.

بحث مفصله و کلیات مطلب رو فقط بیان کردیم.والا شاخه های زیادی ایجاد میشه از این بحث.

که در فرصت دیگه بهش خواهیم پرداخت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد