نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

تحلیلی و نقد افرادی که در فضای مجازی فعالیت میکنند
نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

تحلیلی و نقد افرادی که در فضای مجازی فعالیت میکنند

حقیقت جن(قسمت اول)

جن چگونه موجودیست

(قسمت اول)

توانایی اجنه .مکان زندگیشون .اشاراتی که در قران به جنیان شده.سحر و تفرقه افکنی بین زوجین  و...

بخش از مطالبیه که در این پست میتونید مطالعه بفرمایید 

 


اگه از علاقه مندان به موضوعات ماورایی باشید حتما تا حالا سایتهای مختلف رو مطالعه کردید و کلیات مطلب رو میدونید.اما چون میخواییم وارد یه بحث مهم بشیم یه اشاره ای به ماهیت جن داشته باشیم بهتره.


در اینکه این موجودات وجود دارند که شکی نیست و اولین و مهمترین دلیل قرانه که به شکلهای مختلف از جن صحبت کرده.


جن و انس تنها موجودات صاحب اختیار

 

طبق قران میدونیم اجنه از مخلوقات خداوند هستن و بهمراه انسان یکی از دو نوع مخلوق خداوند که بهشون اختیار داده شده هستن.

اختیار در انتخاب راه زندگی.تبعیت  کردن یا نکردن از خدا ویژه ی جن و انسانه.و الا سایر موجودات بطور تکوینی خداپرست هستن.

نه تنها خدا رو میشناسن  و موقعیت خودشون و خداشون رو همیشه بیاد دارن بلکه طبق غریزه هم رفتار میکنند و نمیتونن خلاف برنامه الهی زندگی کنند.همه ی پرندگان میدونند باید جفتگیری کنند و به جوجه هاشون غذا بدند.هیچ پرنده ای نمیتونه تمرد کنه.و هر نسل مثل نسل قبل همونکارهایی که براشون تعریف شده رو انجام میدن.گرچه ممکنه یوقتهایی مختصر اذیت اذاری به سایر مخلوقات داشته باشن که اون هم ربطی به انجام وظیفه نداره و در مجموع تکالیف کلیشون رو انجام میدن.و منافاتی با مطیع بودنشون نداره..

گرچه منظور ما بیشتر در موحد بودنشونه.یعنی همه موجودات میدونن که خالق یکتایی دارن که باید ازش تبعیت کنن.و مشرک نیستن.

اما انسان میتونه هیچ وقت ازدواج نکنه.اگه مادر شده میتونه بچه رو  بزاره کودکستان خودش بره دنبال کارش.و...و میتونه به وجود خدا کافر بشه و از بندگی شونه خالی کنه..

اختیار که به پشتوانه ی عقل, به انسان و جن داده  شده, باعث معنا داشتن بهشت و جهنم میشه 

این اختیار رو هیچ کدوم از موجودات ندارن.پس حیوانات همه موحد هستند.و بطور تکوینی در جهتی که خدا براشون تعریف کرده زندگی میکنن.حیوان کافر یا متمرد نداریم .

فرشته ها هم که فقط طبق خلقتشون انجام وظیفه میکنن .یعنی تخلف از دستور براشون ممکن نیست.(شاید شما هم شنیده باشید اخیرا عده ای با کمک خواستن از فرشته ها سعی میکنن به مردم ارامش بدن و مدتیشن کنن.اما این کار در واقع کاملا بی اثره.چون فرشته که اختیاری نداره که بخواد به ما کمک کنه .اون وظیفه ش رو هر چی باشه انجام میده چه ما بگیم چه نگیم.بیشتر از وظیفه هم انجام نمیده چون در توانش نیست)به هر حال فرشته ها هم تحت فرمان خداوند هستن.

سایر موجودات هم به نوعی ذی شعور هستن.از گیاهان گرفته تا جمادات و گازها.چون همه ی موجودات هستی درحال تسبیح خداوند هستن.اخیرا هم که علم ثابت کرده همه موجودات در حالت پلاسمایی نوعی حرکت دارن و هیچ چیزدر حالت سکون مطلق نیست.و این یعنی هوشمندی.یک نوع هوشمندی نسبی باعث حرکت منظم اجزائ جمادات میشه.

جن و انس دو مخلوق مختار

اما در این بین دو گونه ی جن و انسان ،مختار هستن.میتونن اطاعت کنند یا سرپیچی کنن.

خداوند هم برای انسانها پیامبر فرستاده که جنیان هم پیامبراشون همین ها هستن و خودشون پیامبر ندارن.لذا اجنه ممکنه به هر دینی پیدا بشن.از یهودی گرفته تا مسیحی و مسلمان .و عده ای هم کافر هستن.


محل جنیان


دنیای اجنه منطبق با دنیای ماست و در همین کره ی زمین هستن.و جای دیگه نمیتونن برن.اما نه اینکه در جای خاصی از زمین باشن.درست همین جا که مردم دارن زندگی میکنن اونها هم هستن.چون اصلا کاری به ما ندارن یعنی ماده از حیث وجودی در یه مرتبه ی دیگه ایه.

این اختلاف طبقات چندان هم عجیب و برای ما دور از فهم نیست.


از اونجایی که زندگی اجنه در بعد دیگه ای هستش عمر اونها از نگاه ما خیلی زیاده.چند هزار سال هم گفته شده.مثلا شیطان که از زمان حضرت ادم هستش قبلش هم بوده بعد از این هم معلوم نیست چقدر زنده باشه.

زاد و ولد و ازدواج دارن  که لازمه ی زندگی رو خودتون فکر کنید چه چیزهایی میتونه باشه.یعنی درد و رنج .شادی و غم ..پیروزی و شکست.علاقه و تنفر.خشم عبادت خوشحالی گریه و رقص و پای کوبی .اسارت و ازادی زندانی شدن محاکمه شدن محکومیت .و... 

پستهای مختلف و مسئولیتهای مختلف.نژادهای مختلف

یعنی دنیای جنیان کامله و .همه ی نیازهاشون رو هم باید تامین کنند.

اما نیاز به کار کردن هم ندارن.تامین زندگی اونها خب متفاوته.عمده درگیری اونها سر تامین انرژی و امنیتشونه.

با توجه به انواع و اقسام متعددی که دارن نمیشه تعریف کلی از زندگیشون ارائه کرد.

اما در چند تا اصل کلی میتونیم یقین داشته باشیم.

اول .بعضی از جنیان قدرت خیلی زیادی دارن بطوری که حتی تصورش هم برای انسان ممکن نیست.مثل  خوندن ذهن انسان و جالبتر از اون تصویر سازی برای انسان.نه فقط تصویر که میتونن برای همه ی احساسهایی که داریم بشکل کاذب و دروغی حس بهمون بدن.یعنی کاری کنند صدایی بشنویم.یا چیزی ببینیم بدون اینکه صدایی وجود داشته باشه و یا چیزی باشه که ببینیم.

این کار خیلی توانایی عجیبی میخواد.حتی میتونن امیال انسان رو تغیبر بدن.نقشه بکشن و برای گرفتار کردن کسی سالها تلاش کنن.میتونن خوابهای ما رو کنترل کنن و...

در واقع عمده قدرت اونها در بخش نفوذ به تخیلاته انسانه.اگر چه اگه نیاز باشه میتونن حتی بیماریها رو شفا بدن و باعث فقر یا ثروت ادمها بشن .

این که چطور این کارو میکنن بخشیش بر میگرده به همون تصرفی که در خیال انسان دارن .یعنی هر کاری که فرد مورد نظر رو به فقر یا ثروت سوق بده رو بهش القا میکنن و طرف بدون  اینکه متوجه بشه زندگیش سمتی میره که براش تعیین شده.

همینطور میتونن باعث اختلاف افکنی بین مردم بشن که اغلب توسط جنیان شیطانی این اتفاق میافته.میتونن باعث ایجاد حس نفرت در پدر و پسر دو تا دوست یا زنو شوهر بشن.همینطور حسهای دیگه رو هم به این صورت میتونن ایجاد کنن.

و بخش دیگه ی این توانایی به دسترسیهایی بر میگرده که ما ازش محرومیم ولی جن میتونه بهش مسلط باشه مثلا ما نمیدونیم زیر زمین چی وجود داره .ولی جن میتونه بره و جای دفینه ها رو پیدا کنه.یا خواص درمانی بعضی چیزها رو که ما نمیدونیم رو اونها میدونن.یعنی کار خارق العاده نیست فقط چون  انسان محدودیتهایی داره ازش بیخبره و جن بهش دسترسی داره.

و بخش دیگه ای که باعث میشه جن بتونه انسان رو به بالا بکشه و قدرت و ثروت و سلامتی به انسان بده یا پایین بکشه وبه  فقر و بیماری و انزوا بگشونه تواناییهای ذاتی اونهاست که برای ما فهمش هم ناممکنه.

به هر حال جنس اونها متفاوته .اموری که برای ما عجیبه ممکنه برای اونها خیلی عادی باشه.و همون کار عادیشون باعث تحول و زیرو رو شدن زندگی انسان بشه


باتوجه به نوع جن  ،انگیزه ها هم فرق میکنه.اگه شیطانی باشن مهمترین هدف دور کردن از خدا و اختلاف انداختن بین مردمه اما  غیر شیطانی ها ممکنه حتی ادم رو به سمت خدا هم سوق بدن.اما بخاطر منافع خودشون باعث اسیب به انسان میشن

اجنه بارها با انبیا و بزرگان  ملاقاتهایی داشتن که برای پرسیدن سوال یا رفع مشکلاتشون یا قضاوت کردن بینشون یا کمک کردن بوده.

اونچه در قران اومده بخدمت گرفتن جنیان توسط حضرت سلیمانه که برا ساخت کاخ معروف کمکش کردند.

همینطور این جنیان که در اون دوران با مردم خیلی حشرو نشر پیدا کرده بودن ،سحر و جادوگری رو به مردم یاد دادن.این ماجرا در قران بعنوان یه تاثیر منفی بیان شده.جوری که مردم یاد گرفتن چطوری میشه بین زن و شوهر اختلاف انداخت .مطلب جالبه برای همین خود ایه رو میاریم 

وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّیَاطِینُ عَلَىٰ مُلْکِ سُلَیْمَانَ ۖ وَمَا کَفَرَ سُلَیْمَانُ وَلَٰکِنَّ الشَّیَاطِینَ کَفَرُوا یُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَکَیْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ ۚ وَمَا یُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّىٰ یَقُولَا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَکْفُرْ ۖ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا یُفَرِّقُونَ بِهِ بَیْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ ۚ وَمَا هُمْ بِضَارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَیَتَعَلَّمُونَ مَا یَضُرُّهُمْ وَلَا یَنْفَعُهُمْ ۚ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِی الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ ۚ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ ۚ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ


و [یهودیان] از آنچه شیاطین در زمان پادشاهی سلیمان [از علم سحر بر مردم می خواندند] پیروی کردند. و [سلیمان دست به سحر نیالود تا کافر شود، بنابراین] سلیمان کافر نشد، ولی شیاطین که به مردم سحر می آموختند، کافر شدند. و [نیز یهودیان] از آنچه بر دو فرشته هاروت و ماروت در شهر بابل نازل شد [پیروی کردند]، و حال آنکه آن دو فرشته به هیچ کس نمی آموختند مگر آنکه می گفتند: ما فقط مایه آزمایشیم [و علم سحر را برای مبارزه با ساحران و باطل کردن سحرشان به تو تعلیم می دهیم]، پس [با به کار گرفتن آن در مواردی که ممنوع و حرام است] کافر مشو. اما آنان از آن دو فرشته مطالبی [از سحر] می آموختند که با آن میان مرد و همسرش جدایی می انداختند؛ در حالی که آنان به وسیله آن سحر جز به اذن خدا قدرت آسیب رساندن به کسی را نداشتند؛ و همواره چیزی را می آموختند که به آنان آسیب می رسانید و سودی نمی بخشید؛ و یقیناً [یهود] می دانستند که هر کس خریدار سحر باشد، در آخرت هیچ بهره ای ندارد. و همانا بدچیزی است آنچه خود را به آن فروختند اگر معرفت می داشتند.

بقره ایه ۱۰۲


این ایه نکاتی رو در مورد جن میگه که کلیدی هستن.

⭕اولا اینکه ماجرای سحر و جادو از زمان حضرت سلیمان به بعد بین مردم منتشر شد 

⭕دوم اینکه  جنیان بودند که سحر رو بین مردم منتشر کردن.

⭕سوم مضمون سحر باعث کفر میشه.یعنی سحر باعث میشه حقیقت دیده نشه و انسان خودش رو گم کنه ندونه در کجای هستی قرار داره.سحر باعث میشه قدرتهایی بدست بیاره که پا از حدود انسانی فراتر بذاره و با اذار دیگران مشکلاتی رو براشون ایجاد میکنه .در حالی که طرف مقابل از این علم بی بهره هستش و گویی بی دفاع مونده.همین قدرت کاذب باعث میشه دست بطغیان بزنه 

⭕چهارم.دو تا ملک هم بودن که به مردم اموزشهایی میدادن ولی بهشون هشدار هم میدادن که مبادا در راه کفر ازش استفاده کنید ما بین شما ازمایش الهی هستیم 

در واقع مضامین اموزشهای اونها برای دفع سحر جنیان بوده ولی مردم ازش سواستفاده کردن 

⭕پنجم.علومی هست که میشه با اون علم بین دو نفر تفرقه انداخت و باعث جدایی زوجها شد.و این خرافه و دروغ نیست.چیزیه که اصل اون توسط ملائک به مردم اموزش داده شده البته نه برای اختلاف افکنی .اموزش برای دفع سحر بوده ولی مردم بی جنبه بودن و سو استفاده کردن

⭕ششم.امکان مکالمه بین جن و انسان وجود داره .

چون جنیان باید میتونستن حرف بزنن تا با مردم ارتباط برقرار کنند.

⭕هفتم.جن میتونه اجسام فیزیکی رو هم جابجا کنه.

حتی اجسامی رو جابجا کنه که برای انسانها نا ممکنه .سنگهای سنگین و اوردن مراورید از دریا مثلا از کارهای این جنیان بوده.

⭕هشتم.جن الزاما شیطان نیست اما با اعمال شیطانی به شیطان تبدیل میشه .همونطور که بعضی از انسانها شیطان میشن

⭕نهم.شیطان در هر شرایطی که باشه کار خودش رو میکنه .اون جنیان در خدمت حضرت سلیمان بودن  و قرار بود فقط کار کنن ولی هر وقت فرصتی گیر میاوردن به انسانها سحر اموزش میدادن.

⭕دهم.خداوند همیشه برای انسان دفاع در برابر شیطان عطا کرده .مثلا اگه نیرویی از درون انسان رو سمت شیطان سوق میده که بهش میگیم نفس اماره ،بخش دیگه ای در وجودمون هست که بسمت خدا و مقابله با شیطان سوق میده که همون نفس لوامه باشه .

در ماجرای سحری که بین مردم رواج پیدا کرد خداوند دو تا فرشته رو بین مردم فرستاد تا مردم در برابر سحر بیدفاع نباشن و بتونن سحر رو خنثی کنند.

یازده.اگه انسان از درون شایستگی نداشته باشه بهترین ابزار رو هم برای بدترین کار استفاده میکنه.

اون دو ملک به مردم هشدار دادن که این علم برای دفاع از سحره .مبادا سواستفاده کنید ولی  مردم اون زمان که همون یهود بنی اسرائیل بودن فقط بخش منفیش رو گرفتن و بین زوجین تفرقه انداختن.

⭕دوازده .قدرت جنیان هر قدر زیاد باشه بدون اجازه ی خدا هیچ اثری نداره.

چه سحر باشه و چه قدرتهای خود جنیان.

معنای لطیفی در این مطلب هست .اینکه مردم توجهشون به سحر و جادو نباشه از خود خدا کمک بخوان.

برای همین در مباحث مربوطه بارها تاکید شده که اگه گرفتار مزاحمت جنیان شدید یا متوجه شدید براتون دعایی سحری چیزی نوشتن ،خودتون رو با جن درگیرگیر نکنید و سعی نکنید با اون موجود جنگ کنید .بلکه مستقیم برید از خدا بخوایید .بگید اثر این طلسم رو از من بردار یا شکایت اون جن رو بخدا بکنید.



 

نظرات 2 + ارسال نظر
سعید دوشنبه 24 بهمن 1401 ساعت 03:54

سلام.
قسمتِ اولِ مطالب رو خواندم ، الان قسمتِ دوم رو چجوری پیدا کنم .
لطفاً راهنمایی کنید .
اگر امکان داره همه‌ی مطالب رو در یک وبلاگ جمع آوری کنید و به ترتیب باشه ، مثلِ فصل‌های یک کتاب .
تلگرام هم خیلی‌ از اوقات قابلِ دسترس نیست ، لطفاً یک کانالِ جامع در پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد کنید .
لطفاً کار را به تلگرام محدود نکنید .
«طبِ روحانی» در ایتا کانال دارد!!!!!

ولی اله شنبه 9 فروردین 1399 ساعت 10:51 https://book-market.blogsky.com

مطالب جالبه.معمولا کمتربدان توجه میشد.ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد