نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

تحلیلی و نقد افرادی که در فضای مجازی فعالیت میکنند
نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

نقد مدعیان علوم مربوط به اجنه و ماورا

تحلیلی و نقد افرادی که در فضای مجازی فعالیت میکنند

پشت پرده ی گرفتاری به جن و همزادو ....

دقیقا چرا باید گرفتار جن بشیم.؟!

همزاد ،جن عاشق،بسته شدن بخت،دعای تفرقه،طلسم،چشم زخم و....

پشت پرده ی این ماجرا شنیدنیه

لطفا تا اخر پست رو مطالعه بفرمایید


بخش ا ول. کاسبی دعا نویسها و مدعیان  علوم ماورایی

 

خلائ موجود که هجمه ی گرفتاران به جن رو سمت دعا نویسها بالا برده عده ای رو وسوسه کرده که از فرصت ایجاد شده استفاده کنند.نه اینکه همه کلاه بردار باشن .چه بسا کلاه بردار به اون معنا که منظور مردم هست اصلا بینشون نباشه اما چون تخصص لازم رو ندارن و بدون اینکه مهارتشون در این زمینه محرز شده باشه میان و ادعا میکنن که راه حل گرفتاریهای اینچنینی رو میدونن .و چون واقعا نمیدونن  و فقط کمی اطلاعات دارن که بهش نمیشه گفت تخصص ،همین موجب میشه مردم مراجعه کننده رو گرفتار تر بکنند .چه بسا خودشون هم همچین قصدی نداشته باشن ولی چون راه از اساس اشتباه بوده این گرفتاریها ایجاد میشه.

علت پیدا شدن این مدعیان هم جالبه .همون انگیزه که عرض کردم از طرفی .و از طرف دیگه نوع مراجعات و درخواستها و همینطور نسخه های اماده در کتب برای این نوع مراجعات هم یکی از دلایل پیدایش این افراده.

یعنی برای مثال دخترانی که سن ازدواجشون ازدواج نکردن به هر دلیل گذشته و الان سن بالارفته و نتونستن ازدواج کنن یا اونایی که ازدواج کردن ولی مدام با همسرشون دعوا دارن و در استانه ی جدا شدن هستن.یا همسرانشون ارتباط نامشروع دارند و باعث نگرانی شده.یا بچه دار نشدن و امثال این گرفتاریها بخش عمده ی مراجعات رو تشکیل میده.از اون طرف در کتب مربوطه فصل هایی هست که برای همین افراد انواع راه حل ها رو نوشتن.از حرز گرفته تا دعا های مختلف که با خودش حمل کنه یا دعا رو به خوراکی بخونه و بخورد کسی بده و امثال اینها.حالا کافیه کسی پیدا بشه که کمی هم شرایط مناسب این کارو داشته باشه مثلا علاقه مند باشه و خودشم تجربه گرفتاری داشته باشه و مثلا سید هم باشه و....

طبیعیه و دور از انتظار نیست که این افراد اقدام به نسخه نوشتن برا دیگران بکنن.گاهی اوقات ممکنه واقعا هم موفق بشن .گاهی ممکنه بطور اتفاقی مشکل طرف حل بشه ولی به حساب دعایی که این شخص نوشته بود گذاشته بشه.و اغلب هم بی نتیجه میمونه ولی تا وقتی مراجعه کننده باشه افراد این چنینی هم هستن 

فرقی هم نداره روش چی باشه .بعضیها میگن من روش دعا نویسها رو ندارم ولی در عمل میبینیم اتفاقا اگر چه این دعا نویسی نداره ولی انحرافش خیلی بیشتر از بقیه ست .

[اما ویژگی همه شون اینه که تلاش میکنن گرفتاری مردم رو از طریق مبارزه با موجودات ماورایی حل کنن.]

حالا اسامی مختلفی هم برای جن  میذارن.جن عاشق .جن عاشق جسم، عاشق روح.باد پریان .همزاد.همزاد فعال .تضعیف همزاد.کشتن همزاد.سحر .جادو.و.....

اصطلاحات رو حتما دیدید و مطلع هستید.منظور چیه 

اما نکته ایتجاست که اصلا راه رو اشتباه میرن.

مشکلات ناشی از تماس با اجنه و فشاری که به قربانی وارد میشه اونو  وادار میکنه که یراهی برای خلاص شدن از این وضع پیدا کنه.

از اونجایی که هیچ نهاد یا سازمانی رسمی برای اینگونه مراجعات وجود نداره مردم دو جا بیشتر به نظرشون نمیرسه که بهش مراجعه کنند .

یا به روحانی و عالمی که بهش دسترسی دارن مراجعه میکنند.

و یا به دعانویسها و کسانی که ادعا میکنند در امور ماورایی استاد هستند و راه کار برای گرفتاران دارن!

تکلیف روحانی و عالم از همون اول روشنه و معلومه که چه جوابی میخواد بده..جواب هر چی که باشه معمولا مراجعه کنندگان رو راضی و قانع نمیکنه که دلیلش هم روشنه ولی این مقاله موضوعش چیز دیگه ایه.اما خلاصه ش این میشه که علما میگن جن و مبارزه با جن رو فراموش کنید که اون طرف هم انتظار شنیدن این حرف رو نداره چون اطلاعاتی که از این طرف اونطرف جمع کرده اونو به این نتیجه رسونده که جن عاشق داره.حالا دنبال کسیه که این جن عاشق رو ازش دور کنه.

تنها یک راه باقی میمونه  اونم مراجعه به یکی از همین مدعیان علوم ماوراییه.

که گرفتاری از همینجا شروع میشه.

این افراد معمولا تعریف مفصلی از انواع جنها دارن.نشانه هاش رو با ابو تاب میگن و از خطرات بی توجهی به این نکات و با کلی تناقض گویی که بین این افراد وجود داره هر کدوم به سبک خودش یه راهکار مخصوصی رو میده!!اما...

قرار نیست چون  فهمیدیم از طرف جنی داریم اذیت میشیم بگیم  حالا باید دستبکار بشیم تا با اون جن مبارزه کنیم.

یعنی با این حساب معلوم شد بعضا واقعا گرفتاری ها جدی هستن و موضوع فقط تاخیر سن ازدواج نیست.

مثلا باعث افسردگی شده یا شبها نمیذاره قربانی بخوابه

بخش دوم شروع یک   انحراف  و بدتر شدن اوضاع

قبول داریم که مشکل هم از طرف جنه اما این دلیل نمیشه بریم سراغ خود جن و راهش این نیست .

اون اجنه خلقتشون جوریه که همینطور زندگیشون میگذره و معنا نداره ما بخواییم مستقیما یقیه ی جنی رو بگیریم که به ما اسیب میزنه چون این جن هم یه وسیله ای بیشتر نیست .

باید از سرچشمه دست بکار بشیم که توضیح خواهم داد

بخش سوم.بازنگری در باورها


شاید اول لازم باشه یه بررسی ای راجع باورهامون داشته باشیم.

ماجرای گرفتاریهایی که سراغ انسان میاد دقیقا چیه و از کجا نشات میگیره!؟ 

سوال مهمیه که اگه جواب درستی براش داشته باشیم تکلیف اون جن بیچاره هم روشن میشه.

ما معتقدیم همه کاره در نظام هستی خداونده.اونه که برامون مقدر میکنه چه اتفاقی باید بیافته یا نیافته!

برگ بدون اجازه  و علم  خدا زمین نمیافته.همونطور که در قران ذکر شده حتی برگ پاییزی که میخواد با یه نسیم ارام کنده بشه و بیافته قبلش اجازه داره برای اینکار.

خداوند برگ رو مثال زده که ما باقی مسائل رو خودمون دیگه متوجه بشیم.چطور یه برگ که افتادن یا نیافتادنش به جایی نمیخوره باید اجازه داشته باشه اما وقتی زندگی ما بخاطر یه موجود دیگه که اونم مخلوق خداست زیرو رو میشه بدون اجازه ی خدا باشه..

نه فقط در مورد جن که در همه ی مسائل همینطوره.حتی ظلمهایی که مردم به همدیگه میکنن هم همینه.

البته این معناش توجیه ظلم نیست.به هر حال ظالم مجازات میشه.اما موضوع اینجاست که همون ظالم هم اگه خداوند نمیخواست و راه باز نبود نمیتونست ظلمی بکنه..

تمام حوادث زندگی از یک منبع دستور میگیرن اما اسبابش متفاوته و ما هم فقط اسباب رو میبینیم و فکر میکنیم واقعا اون عامل اصلی بوده.

حتی گاهی خود ما ممکنه ابزار تحقق شدن اوامر الهی باشیم و خودمون هم بیخیر باشیم.

همیشه همین بوده .من بعنوان پدر یا مادر یا همکار یا فرزند یا همشهری خلاصه با هر عنوانی که دارم تعاملی با سایر مخلوقات دارم هم انسانها هم  غیر انسان.

هر چی از طرف من به اونها میرسه در واقع  برنامه ی الهی بوده که توسط من انجام شده.و بلعکس یعنی رفتار اونها با من هم حساب شدست.

مثالی عرض کنم.فرض کنید کسی به یکی از اعضای خانوادش ظلمی میکنه .مثلا سیلی ای به ناحق به همسرش یا بچه ش میزنه.این ظلم معصیت و گناه بوده و کائنات طبق دستور اماده میشن تا حال این فرد رو بگیرن.همه چی با هم هماهنگ میشه تا فردای اون روز یا هفته ی بعدش در فلان ساعت و فلان محل یه موتوری بیاد بزنه به این و کمی اسیب بخوره.!در  واقع این تصادف طبق برنامه ی الهی بوده که اون فرد مجازات بشه.حالا بیچاره اون موتور سوار هم باز خدا میدونه چه داستانی داشته که باید اونروز تصادف میکرده و میزده به ینفر که تلافی فلان ماجرا باشه .همینطور مسائل به هم مربوط هستند و همه چی با حساب و کتاب پیش میره.

این نیست که خدا ناظر باشه ببینه  اتفاقی داره میافته خدا هم صبر کنه ببینه  بعدش چی میخواد بشه که بعد تاسف بخوره! که کاش نمیشد یا خوشحال بشه که شد!همه چی به دستور خداوند و با هماهنگی خودش و طبق مصلحتها و حکمتها واقع میشه.

در روایت داریم که یه خراش هم بدون دلیل روی دست نمیافته.

حالا با این توضیحات بریم سراغ اون جنی که مزاحم ما شده .و مانع ازدواج دختری شده.یا جن عاشقه.یا جن طلسمیه و.....

این اجنه هم طبق یه داستانی باید اون لحظه فلان جا باشن .همونطور که در مثالی که عرض کردم اون موتور سوار که به ما زده کاره ای نیست اون فقط وسیله ای بوده و در واقع ریشه در عمل خود ما داشته که نهایتا به خواست الهی اون تصادف واقع شده و درست نیست رفتار تندی با اون شخص داشته باشیم حتی اگه طبق مقررات مقصر هم بوده باشه بازم تفکر دینی اجازه نمیده بهش  توهینی کنیم.بله طبق قانون میتونیم حقمون رو مطالبه کنیم ولی در باورهامون باید خودمون بفهمیم که ماجرا به جای دیگه مربوطه.

لذا میبینیم که اهل بیت یا خود پیامبر اکرم گاهی اوقات جوری با مردم ظالم برخورد میکردن که برای ما قابل فهم نیست.مثلا پیامبر اکرم در فتح مکه همه رو عفو عمومی دادن.حتی به ابوسفیان امان نامه ی مخصوص دادن که کسی حق نداره به این خانواده کوچکترین مزاحمتی ایجاد بکنه.همون ابوسفیانی که ده سال تمام پیامبر رو ازار داد یارانش رو شکنجه کرد شهید کرد لشکر کشی کرد به مدینه که پیامبر رو به قتل برسونه و .. اما پیامبر بهش امان داد .در واقع پیامبر اکرم ماهیت ماجرا رو میدونست که اون وقایع باید اتفاق میافتاد حالا ابوسفیان اگه نبود یکی دیگه پیدا میشد لذا بخشیدن ظلم دیگران نشون میده که اونی که میبخشه ادم فهمیده ایه و درک درستی از حقایق داره.

بخش چهارم.دست از سر جن و همزاد برداریم

جن واقعا مقصر نیست .جن نیست که ما رو زمین گیر کرده یعنی جن که دشمنی با ما نداره.اون بحسب طبیعت و خلقت خودش رفتار کرده.

اصلا بعضی از موارد جن خودشم نمیخواد اون کارو بکنه ولی چون همراه با دعایی یا طلسمی اسیر شده و باید کاری رو که بهش گفتن رو بکنه اونم مجبوره بوظیفه عمل کنه و الا ممکنه اصلا کشته بشه.

اینا رو نمیگم که بگم دلمون به اجنه بسوزه .منظورم اینه کار دست اونا نیست.

اگه خیلی ناراحتیم از وضع باید بگردیم ببینیم کجای زندگی خطا کردیم که الان این گرفتاری اومده سرمون.

اون که تصادف کرده اگه فکر کنه خودش متوجه میشه که دلیل تصادف اون سیلی ظالمانه ای بوده که به بچه ش زده.تازه خدا رو هم باید شکر کنه که تو همین دنیا خدا حسابشو صاف کرد و نذاشت بمونه برای قیامت یا لااقل با این تصادف مجازاتش کمتر شده.

این ماجرای گرفتاری به جن هم همینه..بد نیست چند تا احتمال رو که میشه برای دخترانی که بسته شدن و نمیتونن ازدواج کنن ذکر کنم تا بیشتر منظورم رو رسونده باشم. 

هر عملی یه واکنشی در عالم داره.ما شاید درست ندونیم چه واکنشی در راهه ولی  اگه به باورهامون یقین داریم دین اسلام هشدار های لازم رو داده.و گفته اگه خلافش رو مرتکب بشید به ضرر خودتون تموم میشه.البته این موارد از حیث واکنش اجتماعی مورد نظر ما نیست.منظور تاثیریه که بشکل معنوی در زندگی میذاره.

خدا برای دختران  یه وقتی رو مشخص کرده که دختر اگه  بخواد درست زندگی کنه همون موقع ازدواج میکنه که همون سنی منظورمه که معمولا اوج زیبایی دختر در اون سالهاست.که گمونم خود خانمها بدونن چه سالهاییه.که دو سه سال هم بیشتر طول نمیکشه.

یعنی ساختار اینه که دختر در یه سن خاصی ازدواج بکنه قانون طبیعته .و اگه هم دین توصیه ای میکنه غالبا برای همین مسائله که در زندگی تنشی ایجاد نشه.این نکته ی اول که اگه به هر بهانه ای تو اون سن ازدواج نکردن یعنی خودشون باید منتظر  تبعاتش  باشن چون خلاف طبیعت رفتار کردن  .درس خو ندن یا منتظر فلان پسر موندن  تصمیمیه که خلاف مقرارات هستیه.و اگه کسی میخواد ساختار شکنی کنه باید مسئولیت تبعاتش رو هم  خودش گردن بگیره.(از جهت مخالفت با قوانین)

درس خوتدن خوبه اما به چه بها؟!ا دختری اگه درس بخونه فوق تخصص مغز داشته باشه.نفر اول علمی کشور هم بشه.اما  اگه نتونه یه  خانواده ی درستی برا خودش بسازه میشه بگیم ادم موفقی بوده!؟

در مقابل اگه در همون سن مناسب که طبیعتش اقتضا میکنه ازدواج کنه .درس رو هم اصلا رها کنه اما بتونه یه زندگی خوبی داشته باشه ایا این دختر ضرر کرده.همسری خوب و مادری موفق ! در واقع مسئولیتش هم همینه.انسان سازی مهمترین بخش زندگی یک زن محسوب میشه.البته انسان سازی با بچه زاییدن خیلی فرق داره!!!

غرض اینکه سن ازدواج دختر مشخصه

⭕ اگه بموقع ازدواج نکنه مشکلاتی براش ایجاد میشه که ممکنه مزاحمت جن یکیش باشه.

⭕.مورد دوم معیار قبول کردن خواستگاره.

 دختری که چند تا خواستگار داشته که ادم سالم و اهل زندگی بودن ولی حالا قدش مثلا پنج سانت کم بوده یا چاق بود یا لاغر بوده یا ماشین نداشته و ...

اگه به این دلایل غیر منطقی خواستگارهاش رو رد بکنه این هم میتونه .تبعاتی داشته باشه.این نیست که دنیا بی حساب کتاب باشه.هر کس در زندگی سهمی داره .اگه بوقتش استفاده نکنه یا مثلا بخواد کلاس بذاره یا خیلی خود شیفته باشه و منتظر خواستگاری خاص باشه این عملش بازتاب داره که اینم میتونه یکی از عوامل گرفتاری باشه.تاکید میکنم منظور این نیست که خواستگار هاش رو رو کرده و حالا دیگه خواستگار نیست.منظور بی معرفت بودن نسبت به لطفیه که خداوند به اون فرد کرده.یعنی به نوعی دهن کجی یا بی اعتنایی به سهمی که براش تعیین شده کرده.سهم هر دختر از قبل مشخصه.این نیست که چون زیباست همیشه خواستگار خواهد داشت.

گاهی ممکنه اصلا بخاطر اینکه بی دلیل خواستگارش رو کوچیک کرده.مثلا گفته این چطوری جرات کرده بیاد خواستگاری من .فکر کرده کیه؟! همین غرورش کار دستش میده خصوصا اگه خواستگار هم متوجه این غرور بشه و دلش بشکنه.

⭕مورد سوم  دختری که زیباست و از زیباییش برای دلبری از جوانان استفاده میکنه و از این نعمت داره در جهت معصیت استفاده میکنه باید از واکنش عملش بترسه  چون  زمینه ی گرفتاریش رو خودش اماده میکنه .

مورد چهارم حرفهای نیش دار و زخم زبان به دیگرانه .یا حتی در دل هم نسبت به دخترانی که ازدواج نتونستن بکنن با تحقیر نگاه کنه باید منتظر همچین گرفتاری ای برای خودش هم باشه .

⭕ خلاصه دهها اخلاق که باعث دل شکستن دیگران میشه یا حرکات یا رفتاری که باعث میشه در معرض چشم خوردن قرار بگیره و....

این جور عوامل باعث میشن اخرش زندگی فرد به مشک ل بخوره .چون خلاف جریان اب شنا کرده .قوانین هستی رو به سخره گرفته یا به هر دلیل اونجور که درست بود حرکت نکرده.

بخش پنجم درک جایگاه جن و همزاد و ....در زندگی

حالا  دختر خانمی که این اشتباهت رو مرتکب شده و قراره به حسب قوانین هستی مجازات بشه چطوری این مجازات باید عملی  بشه.

به عبارت دیگه دختر خانمی مثلا بخاطر اینکه میخواسته درس بخونه یا منتظر پسر مورد نظرش بوده یا هر چی ..سر موعد مقرر که باید ازدواج میکرده این کارو نکرده و از سن ازدواج رد شده.حالا قوانین طبیعت قوانین هستی میگن این دختر مجرمه ! و باید چوب این اشتباهش رو بخوره.! نظام هستی چطوری باید ایشون رو محاکمه بکنه؟!

البته این جور تعبیر فقط برای تقریب ذهنه والا این نیست که قدرتی اون پشت منتظره کسی تخلفی کنه که اونم محاکمه ش کنه.در حقیقت اثر وضعی کارهای خودمونه که بازتابش رو به اون شکل میبینیم.مثلا کسی که بره در انبار زغال کار کنه سرو صورتش سیاه میشه .این قانون هستیه.قانون طبیعته.حالا هر جور میشه تعریفش کرد.مثلا میشه گفت اون شخص که رفته در انبار زغال کار کرده نتیجه ی کارش سیاه شدنه.یا بازتاب اون کار سیاه شدنه.یا محکوم به سیاه شدنه.در مورد دخترانی که بموقع ازدواج نمیکنند هم همینه بازتاب  اون عملشون رو میخواییم بررسی کنیم.که چطوری قراره انعکاس عملشون رو ببینند.

طبیعت و نظام هستی بوسیله ی اجزائ خودش قوانینش رو اجرا میکنه که اجنه هم یکی از همین اجزا هستن  لذا بعید نیست یه جنی بیاد تو زندگیش و در واقع ابزاری میشه برای مکافات اشتباهات خود اون فرد.

حالا این خانم هر روز پاشه بره سراغ این دعا نویس که دعای باز شدن بخت میخوام، بعد بره فلان رمال رو ببینه که قفلش رو باز کنه . .. و هی به نوعی سیخونک به اون جن بزنه که پاشو از زندگیم برو بیرون!

اما ایا اون جن خودش مستقلا و سرخود پا شده اومده تو زندگی این دختر خانم و الان مانع ازدواجش شده یا نه اون جن هم بعنوان یک ابزار از طرف قوانین با شعور هستی اونجا حضور داره.که در واقع همین حالت دومه.یعنی اون جن به نوعی ماموره و معذور

 این هم بره گرفتاری حل نمیشه .یکی دیگه میاد .یا یجور دیگه گرفتاری ایجاد میشه.

چون اون جن یه ابزار بیشتر نیست.در واقع بازتاب عمل خودمونه.مثل کسی که تخلفی مرتکب شده و دارن میبرنش زندان.و برای خلاصی از زندان  به سرباز گیر بده که منو ازاد کن برم.سرباز که سرباز !بیچاره اصلا نمیتونه دستبندش رو باز کنه و این بتونه فرار کنه!! سرباز که کاره ای نیست.حکم از جایی دیگه صادر شده که علت اون حکم هم عملکرد خودمون بوده.چه بسا اگه از دست سرباز هم فرار کنه اون سرباز هم گرفتار بشه.

لذا براساس همین منطق میشه نتیجه گیری کرد که فارغ از اینکه چه نوع جنی گرفتارمون کرده .که نشانه هاش رو میگن  و براش اسم میذارن و کلی هم روش مانور تبلیغاتی میکنن.،بهترین راه اینه که اصلا با اون جن یا اساسا هر چیزی که باهاش درگیریم و ناراحتمون میکنه کاری نداشته باشیم چون فایده ای نداره و خطر هم داره


بخش ششم.چه باید کرد


خب حالا تکلیف این جور افراد که بخاطر اعمال خودشون که در گذشته انجام دادن ،حالا  گرفتار اجنه شدن چیه.اگه نباید دنبال خارج کردن اون جن باشن پس چیکار کنن.

اعتماد به رب مهربانمون

جواب اینه که اول از همه باید به خداوند اعتماد کنند.

همه باید از اینکه ربی رئوف و مهربانی داریم که حتی وقتی قراره مکافات کار خودمون رو هم ببینیم ،بازم بهترین راه حل رو برامون انتخاب میکنه.یعنی اگه الان گرفتار اجنه شدیم ودر عذابیم اولا بدونیم اون جن کاره ای نیست دوما بدونیم با توجه به رفتاری که در گذشته داشتیم این بهترین حالت ممکنه که خدا برامون انتخاب کرده و عوامل اجرای حکم رو فرستاده .والا اگه رحمت  الهی نبود خیلی بدتر از این میشد.!

و اینکه از وضع فعلی راضی باشیم .یعنی راضی به معنای واقعی ایا این که حق ما به این بوده که خیلی بدتر از اینها مکافات میشدیم و حالا تا این حد فعلی خدا برامون سبکش کرده رضایت نداره؟! .اصلا یکی از مقامهای اولیای خدا همین رضایت از تقدیره.گذشته از اینکه چی شده یا نشده نباید یادمون بره کجای زندگی هستیم.


بخش هفتم.توقع مون از زندگی رو متعادل کنیم


مگه قراره چه اتفاقی بیافته که الان از نیافتادنش ناراحتیم .ایا واقعا اون نداشته هامون رو اگه داشتیم راضی میشدیم؟! ایا اونا که مثل ما محروم نشدن ایا الان راضی هستن.یا اگه با اونا هم حرف بزنی میبینی اونا هم یجور دیگه غصه دارن.


دنیا گذراست و فرصتی برا ناراحت شدن نداریم


اصلا خیلی وقتها ما خودمون هم نمیدونیم دنبال چی هستیم و از خدا چی میخواییم. 

واقعیت اینه که همه ی زندگی بهانه ست.یعنی اگه همه چی که الان نداریم رو هم داشته باشیم بازم انگار خیلی حرفا داریم که راجعش غر بزنیم که چرا چنین شد یا نشد.

برای مثال یکی از بدترین حالتهایی رو که ممکنه مبتلایان به جن تجربه کرده باشند رو تصور کنیم .

پسر یا دختری که گرفتار جن شدن .و یا اصلا ازدواج نتونستن بکنن یا ازدواج کردن و ناموفق بوده.الان هم تنهایی دارن زندگی میکنن.هر روز هم اجنه میان و اذیت میکنن .انرژیش رو میگیرن و.....

یا فردی رو فرض کنیم که بیماری سختی داره یا بچه دار نمیشه یا.....

خب اول باید ببینیم زندگی رو چطوری تعریف باید کرد تا اینها بدونن باید دنبال چی باشن.

زندگی ابدیه که مدتی کمتر از هشتاد نود سالش در این دنیاست .باقیش در سرای دیگه ست.

خوشی های دنیا تو همین مدت کوتاه هم همراه با تلخیه .خوشبختی و بدبختی تعریفش بستگی به نگاه خود ما داره.این نیست که اگه اون نداشته هامون رو بدست بیاریم خوشبخت میشیم.بله درستش اینه هر کس بدن و روح سالمی داشته باشه.صاحب خانواده بشه ابرومند و پربار و بی عیب هم زندگی کنه.این که مسلمه همه دنبال این شرایط هستن اما این طور هم نیست که اگه سلامتی نداشته باشیم پس دیگه خوشبخت نیستیم.اگه تشکیل خانواده ندیدم دیگه بیچاره شدیم! یادمون باشه خداوند عادله .درسته که بعضی ها رو به بعضی دیگه برتری میده اما حق کسی رو کم نمیکنه.جوری نعمتهاش رو تقسیم میکنه که عادلانه باشه.


یادمون باشه خداوند عادله


اگه کسی به هر دلیل گرفتاری ای داره.یا نعمتی رو نداره حالا جن بوده یا غیر جن.به هر دلیلی شخصی به ظاهر کمبودی داره .مطمئن باشه خداوند یجور این کمبود رو براش جبران میکنه.شاید کسی  تمام عمرش رو بخاطر مزاحمت جن نتونه خوشی داشته باشه.مثل خیلی از بیماران اعصاب که عامل بیماریشون مزاحمت اجنه ست.تشنج میکنن و هزار تا مشکل دیگه دارن.همین ادم اگه روز قیامت با کسی که در دنیا همه رقمه بظاهر نرمال بوده کنار هم ببینیم.چه بسا اون که سالم بوده بگه کاش منم مثل این بودم تو دنیا.

خداوند قوانینش هم از روی حکمته .کرم و نعمتهاش هم حکیمانه ست .مثلا اگه کسی در دنیا ضعفی داشته که باعث شده بسختی زندگی کنه اونطرف جبران میشه براش.کلی مقامش بالا میره فقط چون فلان مشکل رو در دنیا داشته.

خلاصه اینکه به خدا اگه اعتماد  کنیم و بدونیم هر چیه این وضع فعلی بدون اجازه و خواست خدا نبوده و خدا همه رقمه حواسش به ما هست  و خیالمون هم راحت باشه که بخاطر نداشته هامون ضرر نمیکنیم همین تفکر کلی ارامش میده به ما.و باعث میشه بتونیم به اوضاع مسلط باشیم.


بخش هشتم.عمل به تکلیف تنها کاریه که باید انجام بدیم

 

حالا ًضمن داشتن ارامش و راضی بودن از مقدراتمون اگه دوست داریم تغییری در زندگیمون داشته باشیم فقط از خود خدا بخواییم.و در عمل هم به این که تکلیفمون چیه اهمیت بدیم .

این تنها کاریه که خدا خواسته  انجام بدیم.یعنی انجام وظیفه.

اینکه جن عاشق دارم .منو بستن .جادو شدم همزادم فعاله.چشم خوردم .دعا برام نوشتن و .......و همه ی این داستانها که مدعیان درست کردن رو رها کنیم.

واقعا جن  کاره ای نیست یعنی نه جن و نه هیچ کس دیگه ای قد این حرفا نیستن که بدون خواست خدا جرات کنن به ما کوچکترین اسیبی وارد کنن..

بله شاید گرفتاری فعلی مون رو اگه ریشه یابی کنیم معلوم بشه یکی برامون دعا نوشته که زمین گیر بشیم یا جنی افتاده تو زندگیمون و داره گرفتاری ایجاد میکنه خب فهمیدن این که مهم نیست.چون در واقع اون جن هم ماموره.بدون اینکه خودش بدونه داره انجام وظیفه میکنه .

با فرض اینکه این جن رو فرستادیم رفت اگه واقعا تقدیر به اذیت شدن ما بوده باشه فقط وسیله  رو میتونیم تغییر بدیم.اون جن میره یکی دیگه میاد 


بخش نهم.درک توحید  و  غیر خدا رو رها کردن


برای همین افراد موئمن که درک درستی از هستی دارن هیچ وقت خودشون رو درگیر اسباب نمیکنن.

فقط انجام وظیفه.مثلا مریض شدیم خب وظیفه اینه بریم درمان کنیم اما دیگه به دکتر خواهش التماس که اقای دکتر من همین یه بچه رو دارم تو رو خدا  ببین چشه ... این حرفا دیگه شرکه.یعنی هنوز متوجه نشدیم دکتر هم وسیله ای بیشتر نیست .

پول مون رو دزدین وظیفه گزارش به پلیسه .اما دیگه به اینو اون تهمت زدن یا با رمال و فالگیر دنبال دزد گشتن معنا نداره.

جنی مزاحممون میشه .ما وظیفه مون انجام تکالیف دینی و بی توجهی به اون جنه.خصوصا تکالیفی هست که مرتبطه مثل همیشه طهارت داشتن .منزل و لباس پاک بودن .بسم الله گفتن و....


 بخش دهم شناخت تکلیف (مهم)


اغلب  به اینکه چه تکلیفی داریم و وظیفه مون در موارد و مقاطع مختلف زندگی چیه اهمیت نمیدیم که همین هم علت ایجاد این گرفتاری ها میتونه باشه.

شاید بشه به جرات گفت  کمتر کسی در جامعه ی مسلمانان رو میشه پیدا کرد که واقعا وظیفه ی خودش رو درست بتونه تشخیص بده.

بحثش مفصله که الان نمیشه راجعش صحبت کرد همین قدر اشاره کنم که هر مسلمانی باید نسبت به اعتقاداتش تکلیفش روشن بشه.مثلا  بدونه چرا باید نماز بخونه بدونه چرا ما شیعه هستیم بدونه توحید یعنی چی و چطوری باید در زندگی توحید رو پیاده کنه.اغلب  نمیدونیم.حتی تکالیف شرعی رو هم مشکل داریم در موضوع محرم و نامحرم حلال و حرام  تمیز و نجس و ... 

و چون یکی از دلایل این احکام هم میتونه اشاره به گرفتار نشدن به اجنه داشته باشه خب اهمیتش روشن میشه

مثلا اگه بدونیم  نظر دین راجع موسیقی چیه و بهش عمل کنیم ،بخش زیادی از مشکلات به اجنه با همین مورد حل میشه..یا اگه بدونیم  دین در مورد بسم الله گفتن چه توصیه هایی کرده همینطور و....

اگه هم مسلمان نیست.یا فقط بطور شناسنامه ای مسلمانه ولی باورش چیز دیگه ایه .فرقی نداره بالاخره باورهایی داره و هر باوری هم هنجاری داری.مهم اینه که هر کاری میکنه براش مهم باشه که ایا کار درستی انجام میده یا نه.؟ بشناسه و بهش پایبند باشه

بخش یازدهم .خطرات احتمالی هنگام مبارزه با جن


 سراغ  اینجور مسایل رفتن که جن رو از سر باز کنه کار درستی نیست

یعنی به این معنا کار درستی نیست که هم فایده ای نداره و هم ممکنه کلی خطرات جدید برامون ایجاد کنه.

به هر حال اجنه هم مثل ما جان دارن و زندگی میکنن و این دعا ها و طلسمها که برای دفع اجنه نوشته میشه ممکنه به اونا اسیب بزنه و همین زمینه ی انتقام گیری اونا رو ایجاد کنه.

اگه منو شما جای  اون جن بودیم چیکا ر میکردم.ایا از اون  فردی که باعث شده اسیبی به ما برسه صرف نظر میکردیم .

دنیای اجنه دنیای  مخوفیه.خیلی هم تاریک و بزرگه.و نمیشه ازش چیز زیادی فهمید.بعضی دعا نویسها جوری ادعا میکنند که من همزادت رو به بندمیکشم ، یا من بختت رو باز میکنم یا چنینو  چنان میکنم که انگار کاملا مسلط به اوضاع هستن.اما اگه از نزدیک با این افراد مرتبط باشید متوجه میشید خود این ادمها گرفتارتر از همه هستند .اگه واقعا انقدر که ادعاشون میشه حرفه ای هستند اول فکری به حال دخترای خودشون بکنند که مشکل دارن اول وضع مالی خودشون رو باز کنن.

در مورد بیقرار کردن معشوق حتما شنیدید.که کسی که دختری رو میخواد و بهش نمیدن اگه فلان دعا رو استفاده کنه معشوق اصلا نمیتونه یک ساعت بدون اون زندگی کنه و... اما طرف خودش هر روز با زنش دعوا داره.خب یکی برا خودت بنویس!!!

این افراد با فرض اینکه اصلا حرفه ای ترین ها باشن و کارشون رو هم کاملا بلد باشن بازم به همون منطق که عرض شد باید به خدا توکل کنیم و از خود خدا بخواییم

.

بخش دوازدهم .استغفار بابت گذشته و دعا جهت دفع مشکل


اون عواملی که امروز ما رو گرفتار جن کردن معمولا معصیت هم بوده که استغفار بابت اون گناهها یکی از مهمترین کارهاییه که باید انجام بدیم.یعنی بخدا بگیم که متوجه اشتباهمون شدیم هر چی باشه باز خداوند قدرت مطلقه.حتی اگه اثر وضعیه عمل خودمون باشه بازم بدستور خداوند هر اتفاقی میافته  .استغفار خیلی میتونه در تخفیف بلا و گرفتاری مواثر باشه ضمن اینکه از خدا بخواییم خودش فرجی در کار ما ایجاد کنه و ما هم واقعا بجز خدا به هیچ قدرتی توجه نکنیم.

یه نکته ی خیلی مهم

توجه داشته باشید اغلب گرفتاریهای به جن بعد از مدتی رفع میشه .یه دوره ایه که باید وقتش برسه.تلاش کردن هیچ فایده  ای نداره که حتی کار رو خرابتر میکنه.نگران هم نباشید خصوصا دخترانی که سنشون بالا رفته .اغلب موقته و این طور نیست که همیشه کسی گرفتار بمونه.جوری هم رفع میشه که بعدها شاید به همه ی نشانه هایی که از حضور جن  الان حس میکنه به تردید بیافته.که ایا واقعی بوده یا توهم داشته.

اگه خودمون باعث وخیمتر شدن وضع نشیم خودش رفع میشه.

اگرچه مواردی هم پیدا میشه که حتی تا فوت طرف هم ادامه پیدا میکنه که معمولا مقصر خودشون هستن.انقدر تلاش کردن با جن مبارزه کنن که  گرفتاریهاشون بیشتر شده.که البته اون هم چیزی جز تقدیر نبوده.

بحث حجامت رو در وبسایت  صراط هدایت حتما مطالعه بفرمایید که گاهی برای خلاصی از جن ضرورت داره.ادرس وبسایت در بخش پیوندها ثبت شده 


انشاالله همه ی گرفتاران خصوصا گرفتاران مورد بحث هر چه زودتر از این جور بلاها خلاص بشن.



وبسایت انسان و جن  از نوشته های دیگر  نویسنده 

لطفا بازدید بفرماییدhttps://ansan-wa-jen.blog.ir/

نظرات 2 + ارسال نظر
فرانک یکشنبه 16 مرداد 1401 ساعت 07:56

خوب بود فقط تحلیلتان در مورد جواب دادن به خواستگارعا و قبول کردنشان‌یه جوری بود ...انگار سطحی بود...به هر حال آدم باید اقتضایات جهان معاصر و ...رو‌هم‌در نظر بگیره..

متشکرم.
نمیدونم دقیقا کجای مطلب منظورتونه ولی خلاصه ی عرضم این بود نباید سختگیرانه به ازدواج نگاه کرد.همین

Milad جمعه 7 آذر 1399 ساعت 00:08

اجرتان با خدا ..عجیب آرامشی دارد دانستن حقیقت ها ناگفته ها که در سایت شما به بهترین نحو بیان شد واینکه رخدادهای زندگی نقطه مقابل کارهای خودمان است
اجرتان با الله ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد